آخرین تحولات لبنان

فرمانده یگان های انتظامی حفاظتی فراجا اقدامات و عملکرد پلیس فرودگاه را در ۶ ماهه سال جاری را تشریح کرد و گفت: در این مدت یک تن و ۱۲۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر و روانگردان کشف و ضبط شده است.

کشف ۱۲۰۰ کیلوگرم موادمخدر در فرودگاه ها در۶ ماهه امسال

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پلیس، سردار رضا بنی‌اسدی‌فر در تشریح اقدامات شش ماهه نخست سال جاری پلیس فرودگاه‌های کشور با اشاره به اهمیت بالای خطوط هوایی در جابجایی مسافر، اظهار داشت: امروزه جابه‌جایی ایمن مسافر و کالا از اهمیت بالایی برخوردار است و در این میان استفاده از خطوط هوایی به دلیل سرعت انتقال بالا از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده، لذا لزوم توجه به رفع مشکلات و زیرساخت های آن به منظور افزایش امنیت مسافران و کالا، امری ضروری به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: پلیس فرودگاه‌های کشور امنیت ۶۲ فرودگاه در سراسر کشور را به عهده دارد و همگام با توسعه فرودگاه‌ها نقش کاربردی و بسزایی در تأمین امنیت و توسعه صنعت هوانوردی داشته است.

فرمانده یگان‌های انتظامی حفاظتی فراجا با تاکید بر اینکه با حضور پلیس مأموریت‌های خاص و رسیدگی به دیگر امور تأمینی در فرودگاه انجام می‌گیرد، تصریح کرد: لازمه توانایی در انجام چنین مأموریت‌های مهم و حیاتی، برخورداری از امکانات و تجهیزات نوین و پیشرفته و ارائه آموزش‌های تخصصی به کارکنان می‌باشد که پلیس فرودگاه در این خصوص پیشرو است.

سردار بنی اسدی‌فر گفت: در شش ماهه نخست سال جاری ۲۴ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۴۵۶ مسافر داخلی و خارجی با ۲۰۲ هزار و ۷۲۴ سورتی پرواز جابجا شده اند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته روندی صعودی دارد.

وی با اشاره به کاهش ۶۱ درصدی وقوع سرقت در فرودگاه های کشور، در خصوص میزان کشفیات کالای قاچاق در این پلیس اظهار داشت: در شش ماهه سال جاری در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز مقادیر قابل توجهی کالا، طلا و ارز قاچاق به ارزش تقریبی بیش از ۳ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال کشف و ضبط شد.

این مقام ارشد انتظامی در خصوص میزان کشفیات مواد مخدر در این پلیس بیان کرد: در این مدت در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر۵ هزار و ۶۷ نفر دستگیر و مقدار ۱ تن و ۱۲۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر و روانگردان کشف و ضبط شده است .

وی با اشاره به بهره گیری از روش‌های اطلاعاتی و تجهیزات و امکانات نوین کمک بازرسی گفت: خوشبختانه این پلیس تخصصی در زمینه کشف مواد مخدر، توفیقات بسیار خوبی به واسطه بهره گیری از دانش و اطلاعات روز بدست آورده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.